pondělí 11. března 2013

Kurz kreslení aneb za dva dny kreslířkou

Mám za sebou kurz kreslení, který trval jen 2 dny. Slíbila jsem sice, že budu průběžně zapisovat postřehy a mé pokroky, jenže na to prostě nebyl čas. Vždy v 9 hodin jsme začali, v 6 hodin večer jsem skončila a neměla jsem ani pomyšlení napsat článek ;) Omlouvám se, ale bude to trochu sloh.

1. den - 9. 3. 2013

Nejela jsem na kurz sama, ale jela jsem s mou sestrou, maminou a tetou. Kurz začal v sobotu ráno v 9 hodin. Příjemně vybavená místnost, kde na vás z každého koutu dýchá umění a dobrá nálada.  Kurz vedl moc příjemní mladí manželé. To bylo velké plus, protože jsem se děsila toho, že to povede nějaký nesnesitelný chlap ;) 
Měli jsme si přinést fotku osoby, kterou jsme chtěli kreslit. Já si vzala mého oblíbeného J. Deppa. Hned na začátku jsme měli cca 20 minut vydat ze sebe to nejlepší a nakreslit portrét podle fotky. Myslela jsem si, jak dobře to nakreslím. Houby s octem. Vypadalo to příšerně. Děsila jsem se, že se mi tam někdo bude smát, ale oba lektoři na začátku řekli, že tady nikoho nesoudí, nikoho nechválí. Což jsem uvítala :)
Jelikož to byl kurz kreslení pravou mozkovou hemisférou, následovala určitá cvičení, kde jste měli změnit pohled na věci. Od malička nám jsou vštěpovány určité symboly, které znázorňují např. oko, strom, sluníčko atd. A tohle bylo cílem odbourat. Představit si, že oko, co vidíme na fotce, není oko, ale soubor čárek, obloučků. Tohle si uvědomit a máte vyhráno. 1. den jsme v podstat trénovali na "velké finále" - neděli.

2. den - 10. 3. 2013

Opět v 9 hodin nástup. Dopoledne nás čekala kresba profilu. Profilu muže s vlasy. Óóó, toho jsem se obávala, vlasy jsem nikdy neuměla nakreslit. Lektoři nám popsali podrobný postup a pod rukama se mi začal rýsovat tentýž chlap, co byl na předloze. Nemohla jsem tomu uvěřit. Zaměřila jsem se pouze na čáry, nepojmenovávala jsem si, že to, co kreslím, je oko, je nos a rty. Prostěsouhra čárek. A hle, skoro ten samý obrázek jako byla předloha :) To mi dodalo odvahy a už jsem se neděsila "finále". To mě rychle přešlo, když nám řekli, že nezačneme obrysem tváře, ale začneme očima. Fajn. Když jsem dokreslila 1. oko, říkala jsem si, že to nebylo tak těžké. Šla jsem na druhé. To jsem zaboha nemohla trefit. Naštěstí nastal čas oběda a já jsem si mohla trochu odpočinout. Uvažovala jsem, že začnu odznova. Nezačala. Jakmile jsem přišla z oběda, sedla si a až do 6 večer jsem kreslila. Ani nevím jak, ale najednou vše hrozně rychle uteklo a v 6 hodin přede mnou ležela docela věrná kresba Johnnyho Deppa. Moje kresba. Nemohla jsem tomu uvěřit, protože mi přišlo, že 5 hodin snad ani neuběhlo, protože kafe, které jsem si udělala když jsem přišla z oběda, bylo už sakra studené.

Chci říct, že jsem tomu moc nevěřila, bála jsem se, že to budou vyhozené peníze. Ale ne. Příjemná atmosféra, ještě příjemnější lektoři, mladí a vtipní :) Jsem moc spokojená, těším se, až si nakoupím tužky na kreslení a pustím se do další kresby :) Je to o tom najít si čas a umět vypnout, relaxovat. 

Tak, to bylo shrnutí kurzu. Přikládám pár fotek + webovou stránku :)

Ještě bez vlasů, ale je tam ;) ↑


Pozn.: Není dodělaný, neměla jsem čas pořádně to vystínovat ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat