neděle 26. května 2013

Královna Viktorie (2009)

Už sem tu psala, jak moc mám ráda historii a vše kolem ní. Proto ujíždím na historických filmech - hlevně z Anglie a Francie. 
Mezi mé další "vzory" patří nejdéle vládnouc královna - Královna Viktorie (nebo-li "babička Evropy" ;)). Když nastoupila na trůn bylo jí pouhých 18 let. Proto jsem hledala nějaký film (když už mám načtené informace z knížek) a narazila jsem na pár verzí a vybrala si verzi z roku 2009.
O herečce Emily Blunt jsem neměla zrovna dobré mínění. Ale díky této roli jsem úplně změnila názor na její osobu.
Potěšilo mě, že vybrali herčku, která je celkem podobná mladé Viktorii (když se podíváme na verzi s Romy Schneider, nikde nevidím podobu, možná jen v barvě vlasů :D). 
Moc se mi líbilo, že je zde "vykreslené" období, ve kterém nastupovala na trůn. Jsou zde intriky, pláč a další emoce, které filmu přidávají na kvalitě. Není to žádný strojený dokument nebo přeslazený film o mladém královském páru. 
Rupert Friend - další herec, na kterého jsem změnila názor. Viděla jsem ho ve filmu Pýcha a předsudek s Kierou Knightley, kde dostal roli mladého a záludného Wickhama. Od té doby jsem ho neměla ráda. Ale v tomto filmu dostal "hodnou" roli prince Alberta - manžela Viktorie. Předvedl se v úplně jiném hereckém světle a myslím, že přesně vystihl jeho povahu. Plus další výhoda - je celkem podobný skutečnému Albertovi ;)
Co se týče kostýmů - perfektní viktoriánské šaty, účesy a celkový obraz na rozkvétající Anglii. 
Tenhle film se zařadil mezi mé nejoblíbenější právě kvůli pravdivosti. Kdo by se nechtěl dozvědět alespoň část pravdy o inteligentní královně? 

I když někdo nemá rád historické filmy, odhoďte předsudky ;) 

Odkaz ke stažení → Královna Viktorie

Žádné komentáře:

Okomentovat