středa 29. května 2013

Extra citronový koláč

Ráda zkouším nové věci, dnes jsem se potřebovala trochu uklidnit a našla si na internetu recept na citronový koláč. Zvládne ho každý, nejsem žádná kuchtička a musím říct, že se mi povedl :)

 

Ingredience

4 citrony
Hořká nebo bílá čokoláda (klidně i poleva)
Moučkový cukr na pocukrování

Na těsto:
250 g hladké mouky
150 g cukru
130 g másla
2 žloutky

Náplň:
250 g tvarohu 
2 žloutky
100 g cukru
2 lžíce hladké mouky

Postup 


1. Vypracujeme těsto ze všech uvedených surovin. Hotové těsto dáme do ledničky na 30 minut uležet.
2. Dva umyté citrony nakrájíme na plátky a přidáme do menšího hrnce s 200 ml vody, 3 lžícemi cukru. Přivedeme k varu a vaříme dokud nevznikne sirup (cca 25 minut).
3. Další dva citrony oloupeme, překrojíme napůl a dáme do dalšího hrnce. Přidáme 250 ml vody, 2 lžíce cukru a vaříme do měkka. Až budou citróny měkké, stáhneme z plotýnky, necháme vychladnout a rozmixujeme.
4. Teď připravíme krém. Tvaroh, žloutky, cukr, mouku, rozmixované citrony a sirup z nakrájených citronů dáme do mísy a vyšleháme na hladký krém. 
5. Těsto dáme do dortové formy, rozválíme do formy (mám o průměru 26 cm). Krém nalijeme na těsto.
6. Koláč dáme do trouby předehřáté na 180 stupňů a pečeme cca 30 - 40 minut (záleží na každé troubě). Koláč je hotový, když jsou okraje zlatavé a krém je ztuhlý.
7. Koláč necháme vychladnout a polijeme čokoládou nebo polevou. Nakonec dáme doprostřed nakrájené citrony. 

4 komentáře:

  1. Já jsem se dneska taky pustila do tvoření, vyrobila jsem domácí tiramisu a světe, div se, dá se to jíst a dokonce je to fakt dobré! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tiramisu miluju :) Zvlášť to domácí. Nechtěla bys mi kousek poslat, hm? :D

      Vymazat
  2. To vypadá skvěle, mňam.. :D Taky si jdu něco upéct, úplně jsi mě navnadila :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl výborný, jen se po něm zaprášilo :D

      Vymazat