čtvrtek 11. dubna 2013

Nutmeg cake - Koláč s muškátovým oříškem

Jelikož jsem nemocná, měla jsem náladu vyzkoušet nějaký nový recept. Brouzdala jsem po internetu a narazila jsem na stránky http://dailycandor.com/. Jenže se mi nechtělo překládat a tak jsem hledala recept v češtině a našla ho zde. Trošku jsem ho přepsala.


Ingredience:

280 g hladké mouky
240 ml mléka
400 g krystalového cukru (nebo třtinového)
170 g změklého másla
10 g prášku do pečiva
80 g nasekaných mandlí (nebo vlašské ořechy)
1 větší vejce
1 lžička jedlé sody
1 lžička mletého muškátového ořísku


Postup:

1. Mléko nalijeme do misky a přidáme lžičku jedlé sody. Pořádně rozmícháme.
2. Mouku a prášek do pečiva smícháme dohromady, dáme do větší mísy. Přidáme cukr a na menší kousky nakrájené máslo.
3. Cukr, mouku (s prášekm do pečiva) a máslo zpracujeme na jemnou drobenku.
4. Polovinu drobenky dáme rovnoměrně do vymazané (nebo papírem vyložené) dortové formy (mám formu o průměru 30 cm) a dobře "uplácáme".
5. Do jiné větší mísy rozklepneme vajíčko, přidáme muškátový oříšek a prošleháme. K němu přidáme mléko se sodou a ještě chvíli šleháme.
6. K vyšlehanému mléku s vajíčkem a muš. oříškem přidáme zbytek drobenky a dobře promícháme, aby v těstu nebyly "pucky". Těsto bude tekuté → to je správně :D :)
7. Těsto vlijte do formy a posypte nasekanými ořechy.
8. Koláč dáme do trouby předehřáté na 175 stupňů na cca 30 - 40 min. Koláč je hotový když zapíchnutou špejli vytáhnete čistou. 

Muškátový oříšek se u nás skoro nevyskytuje, protože ho nikdo nemá rád. Takže abych zabránila předsudkům, nikomu jsem neřekla, co v tom voňavém koláči je. Mamina se rozplývala blahem, a když jsem jí řekla, že je tam zrovna tahle přísada, nemohla uvěřit tomu, že to snědla :D 
Spodní vrstva je tvrdší, křupavá. Vrchní vrstva je nadýchaná a křehká. Ke kávě je tohle jako dělané :)
Ann

Žádné komentáře:

Okomentovat