středa 27. března 2013

Valmont (1989)

Rozhodla jsem se napsat recenzi o filmu Valmont. Viděla jsem ho asi 3x. Stáhla jsem si ho kvůli svému oblíbenému angličanovi - totiž Colinu Firthovi. To byl hlavní důvod. Ten vedlejší byl, že tento film režíroval Miloš Forman.

Oficiální text

Filmová adaptace slavného románu Choderlose de Laclose Nebezpečné známosti (1782), která na spletitém osudu dvou libertinských intrikánů, vikomta Valmonta (Colin Firth) a markýzy de Merteuil, zachycuje v poněkud odlehčené poloze obraz aristokratické společnosti několik let před Francouzskou revolucí.
Film byl natočen v roce 1989, režírován Milošem Formanem. Někteří kritici tuhle verzi románu nemají rádi, protože byla natočena po její úspěšnější sestřičce z roku 1988 od Stephena Frearse - Nebezpečné známosti. Já jsem však dala přednost této verzi.
Nečetla jsem žádné recenze (ty jsem si přečetla až po shlédnutí filmu), jen jsem byla nadšená, že uvidím další film s Firthem. 
Byla jsem zvědavá, jak zde bude vyobrazená francouzská smetánka. Čekala jsem nějakou přeslazenou romantiku. Spletla jsem se. Od autorů 18. a 19. století čekáte, že se budou jejich díla zabývat duševním rozpoložením hlavních postav. Tady se vše točilo jen kolem chtíče, intrik, pomsty a sexu.
Colin F. zde hrál vikomta Valmonta. Podle některých zde působí uhlazeně, bez té ďábelské jiskry v očích, ale podle mého názoru roli zvládnul skvěle. Jsem totiž zvyklá, že hraje většinou mírného introverta, ale tady je vidět i jeho jiná stránka ;)
Nechybí vtip, zmíněné intriky, lstivost ale i naivita patnáctileté dívčiny, která se do tohoto světa postupně vpravuje za pomoci markýzy de Merteuil (což je pěkná potvora ;)).
Film doporučuji, mrzí mě, že je celkem opomíjený, protože je považován za horší verzi zmíněného filmu Nebezpečné známosti. 

Přidávám odkaz na stažení filmu → Valmont (1989)

2 komentáře:

  1. To je dobrej film, ale já jsem buď viděla tenhle, nebo jinej. Ale mám dojem, že jsem viděla ještě novější, jenom pár let starou verzi. Příběh je ale dobrý. A Firth hraje suprově, viděla si už Gambita? Na našem blogu je recenze, tak se kdyžtak mrkni ;))

    OdpovědětVymazat
  2. Jo Gambit je super film, navíc tam hraje i Alan Rickman. A Colin Firth tam odhalí i nohy, takže.. :D

    OdpovědětVymazat