pátek 1. března 2013

"Français tarte aux poires"

Mám moc ráda Francii. Jak kulturu, tak i kuchyni. Tenhle koláč má lehké těsto a kdo nemá rád hrušky, dá si navrch třeba jahody, jablka nebo je dobrý i s broskvemi. Koláč je rychlý (nejsem žádná kuchtička a trvalo mi to cca 20 min.), lehký a hlavně jednoduchý. Já jsem zrovna neměla po ruce hrušky, tak jsem použila jablka (dole na obrázku).

Ingredience:
2 vajíčka
• 1 lžíce vlažné vody
• 1 lžíce oleje
• 100g polohrubé mouky
• 1 lžička prášku do pečiva
• 100g moučkového cukru
• 2 hrušky/jablka (jen orientačně)
skořicový/vanilkový cukr
plátky mandlí

Postup:
1. Žloutky vyšleháme s cukrem, vodou a olejem. Mouku a prášek do pečiva smícháme dohromady.
2. Z bílků ušleháme pevný sníh, poté na střídačku s moukou vmícháme do vyšlehaného žloutku.
3. Těsto vlijeme do formy (vymaštěná nebo vyložená papírem na pečení) - mám formu o průměru cca 28 cm.
4. Povrch těsta poklademe oloupanými, na plátky nakrájenými hruškami, posypeme skořicovým/vanilkovým cukrem a mandlovými plátky.
5. Pečeme ve vyhřáté troubě na 150 C asi 20 minut. Čas dávám jen orientačně. Záleží na troubě, proto je nejlepší vyzkoušet koláč špejlí :)

Nemám ráda těžké "buchty" (jak na přípravu, tak do žaludku). Proto mám tenhle recept v oblibě :)
Bon appétit!
(zdroj surovin: toprecepty.cz)
Ann

Žádné komentáře:

Okomentovat